onsdag 8 juni 2011

Hajkänka

Emma:

I dag är det Tozz som står för tillökningen i familjen - hon har hittills fått fyra stycken, tre röda och en sköldpaddstabby. Det är hennes tredje kull och hon har aldrig fått någon annan färg på sina ungar än rött och sköldpaddstabby. Märkligt. Just nu är de inte så vackra att titta på, så bilder läggs upp senare...

Det börjar bli dags att köpa bilbarnstol till Alva, så jag har suttit i en timma och surfat efter tester och tips och råd. Jag har läst om barn som snurrar runt i bältet vid krock, om bilbarnstolar som slungas ut ur bilen, om stag som går igenom stolen och skadar barnet som sitter i, om felmonteringar och om air-bags som skadar. Jag har därmed kommit fram till att Alva nog aldrig mer ska åka bil. Skämt åsido, det verkar luta åt en Britax Hi-Way, som är en större modell av babyskyddet hon har nu. Jag kan bara hitta positivt om den, priset är 2600 vilket inte är alltför dyrt jämfört med andra stolar som är likvärdiga säkerhetsmässigt. Ska söka lite mer om den innan vi bestämmer oss...


Snart ska Bengt lämna oss och åka på hajk, och kommer inte hem förrän imorgon. Ogillas. I synnerhet när Alva är på så fantastiskt gnälligt humör - jag hoppas för mitt liv att hon är gladare idag än hon var igår. Kan det vara tänder på gång? Alva som aldrig dreglat förut har hela hakan full av dregel. Och är extremt gnällig. Det kan ha varit värmen också, det var varmt igår. Tandköttet är lite rött framtill på vänstersidan, vi får väl se om det dyker upp något där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar