torsdag 23 juni 2011

Dagen innan midsommar


Emma:

Jag älskar storhelger. Jag älskar varenda tradition, jul, nyår, valborgsmässoafton, påsk, midsommar, födelsedagar, kräftskivor och annat härligt. Man tvingar sig att städa lite extra fint, man fixar med extra god mat, kanske slänger ihop en tårta, man får styra och trixa, ordna lite extra. Man får inte sitta ner på ett par dagar, men för mig är det kärlek! Ibland kan jag älska förberedelserna mer än själva traditionen.

Snart ska vi iväg och plocka blommor till Alvas midsommarkrans. Innan dess ska jag bara slänga ihop en jordgubbstårta och en potatissallad. Det är nog bäst jag kör igång nu med en gång. Har inte tid att sitta här och blogga.

Det kröp förresten ännu en fästing på Alva förut. Den hade inte satt sig, men de verkar gilla hennes blod. Ännu något som hon har ärvt av sin far...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar