tisdag 21 juni 2011

Mammas flicka!

Emma:

Nu har Alva sagt mamma flera gånger. Ordkombinationen i alla fall, jag är realist och förstår att hon inte begriper vad hon säger riktigt än. Dessutom var jag vaken  på språkutvecklingsföreläsningarna. Men mammahjärtat slår lite extra ändå...

Det var förresten mild mintsmak på Alvas tandkräm, så jag och alla andra kan sätta sig ner och andas ut. För oss som var oroliga för bristande föräldraskap vill säga. Ni andra kan fortsätta stå upp och andas normalt.

Lillhjärtat ligger och sover nu. Hon var riktigt trött eftersom hon inte sovit inatt, då hon har legat och sparkat och vridit sig, rullat runt och vevat. Förmodligen lite ont i magen. Bengt, som skulle gå upp och jobba idag enda dagen på hela veckan, var dock alldeles fantastiskt och gick upp med henne så jag skulle få sova lite. Nu är jag alltså bara lite trött medan Bengt förmodligen sitter på jobbet och får kämpa för att hålla sig vaken. Stackare! Men jag var alldeles för trött i morse för att protestera när han erbjöd sig att ta Alva, jag hade ju inte fått sova mer än en halvtimme i stöten. Är nog bäddat för en vilodag idag. Vi har tvättstugan och morgondagen är fullbokad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar