måndag 27 juni 2011

Lord of the flies

Emma:

Vädret nu verkar gynna växtlivet, det slås rekord i frukter och bär och blommor finns i mångfald. Uppenbarligen även fästingar. OCH FLUGOR. Jag har inte dödat en fluga sedan barnben eftersom jag respekterar livet och tycker att de flesta djur har rätt att leva. Men klockan fem i morse startade en fluga krig med mig. Alva hade lite ont i magen och höll på att vakna till så jag låg och försökte vagga och buffa så att hon kunde somna om, men varje gång hon lyckades somna kom en störd fluga from hell och satte sig på hennes öra, eller kind, eller huvud. Jag höll på att krevera, varje gång jag lyckades slumra till kom den där flugan och attackerade Alva och väcker henne.

Så nu är det krig. Jepp. If you mess with my child you mess with me. The war is up.

Pappan gick till jobbet idag. Fem dagar, sen har han semester igen. I en vecka. Sen dröjer det tre veckor till innan han har två veckor till. Sommaren kommer gå sjukt fort och innan jag vet ordet av kommer jag tvingas lämna mitt barn för att gå till skolan. Jag har sån ångest.

Igår när Alva låg och sov på Bengts mage vaknade helt plötsligt och satte sig spikrakt upp och började applådera. Tänk om man kunde vakna så varje morgon?

Nu ska jag dricka kaffe till jag skakar av koffeinkick och sen ska jag döda flugor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar