lördag 18 juni 2011

Löptur och färjetur

Emma:

Dagens löptur avklarad. För min del i alla fall. Meteorologerna lovar halvtaskigt väder. Jag vet inte riktigt vad man ska hitta på idag. Man kan väl alltid fylla på barnmatsförrådet, det börjar tryta lite tycker jag. Igår gjorde jag en laddning risifrutti på hemmagjord risgrynsgröt och hemmagjorda fruktpuréer. Häromdagen fick Alva nämligen Ella's Kitchen, risifrutti med mango och banan, vilket gillades starkt. Av henne. Den kostar dock 16:- för nästan ingenting och gör man det själv kostar det runt 8:- för tolv gånger så mycket. Plus att jag vet exakt vad hon får i sig.

Jag kör inte stenhårt på hemmagjord mat. Alva får köpt burkmat också. Det är lättare att hålla en varierad kost då, och det är ju genom en varierad kost som jag vet att Alva får i sig det hon behöver. Favoriträtten är dock lasagne, och den gör jag knappast själv. Känns lite overkill att ställa sig och göra en laddning lasagne bara till henne, och eftersom jag är kryddoman skulle jag inte kunna tänka mig att göra samma rätt till oss allihop. Ska göra en fiskgryta till henne med bulgur, lax, torsk, grädde och dill. Det kanske får bli dagens projekt?

Läste i tidningen att de börjat köra Ölandsfärjor mellan Kalmar och Färjestaden. Det låter som något man kan hitta på i sommar, en dagstur och gå och strosa lite i hamnen och affärer, käka lite glass och mysa. Man får väl planera sommaren utan bil. Det blir förmodligen dyrt att renovera bilen, jag gissar på att vi behöver nya dämpare runtom, minst två nya hjullager och i allra värsta fall en ny nivomat. Vi får väl lämna in den till Liljas i dagarna och be om en offert. Brukar ju vara nästan gratis att låta dem titta på den, bara där blir man väl 800:- fattigare... Det är nästan alltid roligt att ha bil. Nästan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar