onsdag 1 juni 2011

Jag buzzar barnmat!

Emma:

Jepp, jag är också en sån där buzzare. Jag får hem varuprover från olika företag som jag sedan själv ska utvärdera produkten och dela ut den till vänner som även de ska prova produkten och säga vad de tycker om den. Just nu testar jag och Alva NaturNes Potatis, morot och sjötunga, barnmat från Nestlés, från 6 månader.

Om produkten:
Barnmaten innehåller rotfrukter som morot och potatis kombinerat med protein och fibrer från gröna bönor och gröna ärter. Fisken ger protein av hög kvalitet och bidrar med många viktiga näringsämnen, bland annat jod och selen. Rätten innehåller inget tillsatt socker, färgämnen, konserveringsmedel eller salt.  Allting ångkokas för att bevara näringen.

Ska jag vara helt ärlig så tyckte Alva det var sjukt gott, hon gillar ju både fisk och morot, så helt överraskande var det inte. Själv tyckte jag det smakade vidrigt, men å andra sidan är inte barnmaten för halvårsbebisar särskilt välsmakande överlag. Det skulle vara fruktpuréerna kanske.

Nåväl, är det någon mer som vill testa är det bara att höra av sig på emillerfelt@hotmail.se. Och vill du själv bli en buzzador kan du läsa mer om det här http://www.buzzador.com/index.php/sv/become-a-buzzador - ange gärna mitt användarnamn Emmille så får jag också lite poäng!

1 kommentar:

  1. Vi har också testat naturnes, men det gick så där. Jag tror att det var konsistensen som Theo hade svårt för. Den var liksom alldeles för slät! Tror vi får prova igen.. :)

    SvaraRadera