torsdag 2 juni 2011

Och Kristus han flög

Emma:

Dagen är snart slut, Bengt har ju liksom de flesta andra varit ledig idag. När Bengt är ledig innebär det att jag helt plötsligt kan duscha när jag känner för det, jag kan sitta ner och dricka två koppar kaffe på morgonen, jag kan sätta igång med ett projekt trots att Alva är vaken... Så det har jag gjort idag. Allt detta. Jag känner mig friare än Annika Östmark kan jag lova!

Dagens projekt var att göra i ordning balkongen. Jag har planterat fem blomlådor samt tre stora krukor, lagt ut en sjögräsmatta, satt upp vindskydd och möblerat om. Fyra timmar senare fick jag sitta ner i oasen och avnjuta en kopp kaffe. Bloggar från podden, så före- och efterkorten lägger jag ut imorgon. Efter projektet tog jag, Alva och hundarna en långpromenad. Dagen avslutades med en liten grillfest och därefter ytterligare en långpromenad, fast denna gång med Bengt som sällskap.

Det vet tur att Jesus flög, annars hade jag aldrig hunnit med allt det här på en dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar