söndag 12 juni 2011

Det blommar här hemma...

Lillhjärtat sover på pappas bröst
Emma:

Idag gick det inte att lägga ner Alva i hennes säng ens för förmiddagssömnen, vilket annars brukar gå alldeles utmärkt. Nu ligger hon och sover på sin fars mage istället och snyftar fortfarande fastän hon sover. Det gör ont i hjärtat när hon blir sådär ledsen. Som om man gör henne illa när man lägger ner henne i hennes säng för den välbehövliga förmiddagssömnen. Nåväl, pappan har gjort det bästa av situationen; samtidigt som han är en god far och tar hand om sitt barn kan han sitta och leka av sig lite med X-boxet. Nytta med nöje.


Jag passade på att plocka fram fina kameran och tog lite blomsterbilder, det blommar nämligen inte bara ute utan även inomhus. Doftrankan till exempel, som jag fick på min 29:e födelsedag har fått blomknoppar konstant, men så har de bara gulnat och trillat av, men nu, nu! Nu så håller de på att slå ut. Och porslinsblomman, som jag haft i min ägo i sex år har aldrig blommat, men nu så har den tre stora blomklasar. Tyvärr doftar den inte sådär underbart som mina föräldrars porslinsblomma, men blommorna är riktigt häftiga i alla fall. Även på balkongen frodas det, million bells, blomstertobak, verbena, blomstertobak, lobelia, pelargon och tomater. Lavendeln, som min dotter friserade, verkar inte ha klarat den hårdhänta behandlingen, men det är också den enda som inte verkar trivas...

Porslinsblomman













Tyvärr blev bilden dålig, men det här är doftrankan

Million Bells

Orkidén

Blomstertobak på balkongen

Lobelian är alltid en färgklick

Tomaterna blommar snart och håller på att bli riktigt fina

1 kommentar:

  1. Vilka fina blomsterbilder!! Härligt med en liten snusbebis på bröstet!

    SvaraRadera