tisdag 26 oktober 2010

Att se livet från den ljusa sidan...


Emma:

Igår fick jag en vacker höstbukett av älsklingen min. Bara sådär, en helt vanlig tisdag. Jag tänkte lägga upp en bild på den, men av någon anledning vägrar min telefon att spara bilderna på SD-kortet och jag har ingen aning om hur jag tvingar den till det. Undrar om det hjälper att tvätta telefonen...?

Nåja, jag försöker njuta av den sista tiden som gravid. Det är lätt nu när man inte mår illa längre, men det är svårt att vara tjock... Därför har jag skrivit en lista på fördelarna med att vara gravid, så att jag inte glömmer bort hur roligt det är!

  • Man kan ligga raklång på sidan i sängen utan att välta...
  • Man sliter inte ut några strumpor, eftersom man aldrig orkar ta på sig dem...
  • Var jag än sitter har jag en stor mage som jag kan ställa saker på. Det gör alltså inget att det känns som att flytta på berg för att nå soffbordet. Jag behöver inget soffbord längre.
  • Det finns bara ett par skor som jag kan ha på mig, så jag slipper bekymra mig om vilka skor jag ska ha till vilka kläder.
  • Samma sak med kläder, jag behöver inte fundera på vad jag ska ha på mig, det är bara att ta på sig det enda som passar.
  • Det går inte åt något smink, för jag blir knappast snyggare med än utan...
  • Jag slipper se alla fläckar jag får på kläderna på magen och låren om jag inte går till en spegel och kollar. Fläckarna vet man dock att de är garanterat där, eftersom jag lyckas doppa magen i stekpannan varje gång jag försöker laga mat.
  • Folk ber inte längre om några tjänster. Det går fortare att göra saker själv än be mig om hjälp.
  • Jag kan äta fyra clementiner på rad utan att behöva förklara varför.
  • Jag får halva sängen helt för mig själv. Varken sambo eller djur gör anspråk på min sänghalva eftersom risken att få en 100-kilos flodhäst över sig är överhängande.

Jag vill dock utfärda några varningar till andra gravida eller väldigt tjocka människor:
  • Håll telefoner i närheten av dig själv, det blir väldigt dyrt om man ska hålla på att ringa upp folk hela tiden bara för att man inte hann svara.
  • Skjut inte upp klippning av tånaglar till morgondagen så länge du kan nå dina tår. En morgon vaknar du nämligen upp och inser att du inte längre kan sköta om dina fötter. Så fort går det.
  • Försök undvika att hamna på rygg, en vacker dag kommer du inte kunna komma upp därifrån utan hjälp.

1 kommentar:

  1. Emma och bengan! Ni verkar ha åkt in till förlossningen!? Väntar spänt på updates!!

    SvaraRadera