måndag 25 oktober 2010

Och bebis bara sitter...


Emma:

Nu har vi varit näst sista besöket hos barnmorskan, vi har ett till inbokat dagen innan kejsarsnittet. Vi diskuterade om vi skulle plocka bort den tiden, men jag tror det kan vara skönt för både Bengt och mig att få komma iväg och prata av sig lite sådär dagen innan. Annars kommer vi bara stimma runt här hemma och stressa upp oss...

SF-måttet var 38, och lilla Mumble följer sin tillväxtkurva, det är ju skönt att veta att det växer därinne men att det inte
går så himla fort som det gjorde ett tag... Barnmorskan, Jenny (världens bästa), konstaterade att bebis ligger kvar i säte. Hon berättade att det inte var särskilt troligt att jag skulle missa om den vänder sig, om jag så låg och sov skulle jag förmodligen vakna av krafterna. Dumma unge till att bara sitta därinne...

Helgen har varit skön. I fredags blev det älskade Ikea där vi köpte det sista till bebis, en badbalja, hand
dukar, lampor, ett bäddset och lite smått och gott. Det är skönt att ha allt avklarat! Nu är det bara lite grejer som amningskudde, babysitter, babygym, kläder, extra lakan och sånt som man kommer behöva framöver... men det får inhandlas när det behövs, helt enkelt.

Igår var vi i Västervik och hälsade på. Såg till att de skötte sig som de skulle. Brorsonen pratade om sitt älskade tv-spel och sitt älskade lego. Mormor och mor
far var så goa och bjöd på finmiddag (fläskfilé!) med både varmrätt och efterrätt. Med oss hem fick vi en påse äpplen, som jag gladeligen mumsar i mig, i synnerhet eftersom de är lite syrliga. Jag har craving på sura clementiner för tillfället, och eftersom det knappast kan vara hälsosamt att proppa i sig fler än fyra om dagen varvar jag med äpplen... Frukt är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar