söndag 17 oktober 2010

Mamman i mina drömmar...

Emma:

Jag är ingen strålande moder till mitt kommande barn i mina drömmar. Vi får hoppas att jag blir liiiite bättre än som jag drömmer när vår lilla älskade äntligen kommer till jorden. I gårnattens dröm var jag och badade med min lilla bebis vid en stra
nd. Plötsligt blev jag lite sugen på att simma en sträcka, så jag släppte bebis där i vattnet att flyta och tog mig en simtur. När jag kom tillbaka var bebis borta och jag började oroa mig för att den kanske hade drunknat. Fast jag var inte sådär orolig som man bör vara för att vara en mor som kanske precis förlorat sitt barn... Nåja, ungen kom väl tillrätta till sist, det var ett par som tagit hand om honom. Jag skällde på paret, jag tyckte de skulle ge fan i att kidnappa ungar.
I andra drömmar har jag glömt att mata barnet i flera dagar, eller så lägger jag barnet lite överallt, på köksgolv eller i fotändan på sängen.

Bättre mor än så ska jag nog klara av att bli!


Hittade ett diagram om hur vanligt det var att föda i vilken vecka.
Lite roligt, även om den inte säger någonting om när jag ska få vår lilla. Det kan hända när som helst, men förmodligen inte efter v.39 (det ska nog mycket till för att jag ska passera BF-datumet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar