måndag 25 oktober 2010

Mycket att göra...


Bengt:
Nu har vi varit inne på ett besök hos vår fantastiska barnmorska Jenny.
I vanliga fall är varje besök 20min, men när vi ska komma så bokar hon alltid 45-60min. Dagens besök tog 50min. Undrar om hon tycker vi är jobbiga? Hon säger att vi inte är det i alla fall...

Idag mätte vi och lyssnade som vanligt, och allt såg bra ut.
Sen ställde vi lite frågor till henne och fick många bra svar. Jag fick reda på att JAG ska göra en massa saker efter det att bebis kommit ut. Jag ska visst tvätta, klippa, klä på och förmodligen även ta på blöja direkt efter bebis kommit ut i världen. Allt medan min kära fästmö ligger och vilar ut och blir omplåstrad.
Allt detta trodde jag att barnmorskorna gjorde första gången. Eller... Att jag skulle klippa navelsträngen var jag ju förstås införstådd med, men inte det andra.
Men jag gör det gärna. MER än gärna. Jag vill ingenting hellre. Jag kan nog bara inte fatta det...

Nu har jag tagit ledigt från jobbet den 9:e.
För säkerhets skull tog jag även ledigt dagen innan kejsarsnittet.
Tror nog att jag kommer att räknas som en risk för Sveriges säkerhet om jag skulle jobba dagen innan. Tror till och med att det är bäst att fråga om skjuts på dagen D.
Att köra bil när man ska bli pappa låter ju livsfarligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar