onsdag 6 oktober 2010

En djungel av värkar

Emma:

Det här med värkar inför förlossning är verkligen inte enkelt. Det finns så många olika slags värkar; förverkar, förlossningsvärkar, sammandragningar, krystvärkar, eftervärkar... Och det börjar verkligen bli dags att hålla koll på dem. Idag fick jag nämligen känna en ny slags känsla, och med lite hjälp av internet och google kan jag konstatera att det var någon slags förvärk, eventuellt att bebis Mumble faktiskt har fixerat sig nu. Det är inte helt ovanligt att bebisen fixerar sig så tidigt... vi går ju ändå in i vecka 36 imorgon. 35 hela veckor avklarade! Imorgon får vi förmodligen veta om Mumble ligger rätt och om den har fixerat sig.

Igår diskuterade vi återigen om vi ville ta reda på könet. Imorgon kan vi kanske få möjlighet att veta om vi vill och det går. Vad spelar det för roll om man väntar en månad till? Jag kan villigt erkänna att jag är grymt nyfiken på vad Mumble har för kön, samtidigt som jag inte vill något hellre än att veta vill jag inte veta. Helt logiskt. Jag har verkligen ingen aning om huruvida det ligger en flicka eller en pojke i magen.

Jag försöker att inte oroa mig alltför mycket inför morgondagens ultraljud. Jag är bara så himla rädd att något skulle vara fel. Vad gör man då?

Lägger in ett par länkar för den som vill trassla sig igenom värkdjungeln:

2 kommentarer: