lördag 2 oktober 2010

Det här med att sova...


Emma:

Man skulle ju önska att man kunde få sova den sista månaden innan bebis kommer, så man klarar av den väntade sömnlösheten. Liksom samla på sig en depå med sömn så att man blir supermorsan sen och klarar av att vaka och amma och byta blöjor och mysa hela nätterna igenom. Åtminstone kunde man få sova på nätterna bara för njutningens skull, och få vila upp sig lite innan småbarnsstressen sätter igång.

Men nej. De två senaste nätterna har jag bara fått slumra med halsbrännan från helvetet. Ibland kräks jag av halsbrännan. Ibland vaknar jag av att jag håller på att kvävas av sura uppstötningar. I övrigt sover jag riktigt dåligt i och med att jag måste bulla upp en massa kuddar under mig för att hålla huvudet högt. De säger att det ska lindra halsbrännan. Men det finns inget som lindrar. Losec, bananer, filmjölk, mandlar, novalucol, vatten... ingenting hjälper. Halsbrännan från helvetet kommer finnas där för evigt. I alla fall förmodligen under resten av graviditeten.

Sömn är överskattat. Nu ska jag gå på stan med mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar