torsdag 23 februari 2012

Vårkänslor

Alva och Charlie
Emma:

Idag fick jag sluta tidigare än väntat i skolan, så vi svepte in oss i nätta ytterkläder och gav oss iväg i vårvädret med dotter och hundar. Målet var lekparken på Ängö. Vi hade en idé om Alva skulle sluta vara så sur och bli lite gladare av miljöombyte och gunga lite gunga. Och självklart var det så. Alva tyckte det var galet roligt och slutligen, efter en timma, fick jag avbryta leken och ta henne under armen och gå hem. Solen hade börjat sjunka ner bakom taknockarna och värmde inte längre. Alvas nyfunna kompis Tuva gick hem. Det var med tårar jag tvingade hem dottern. Pappan och hundarna hade gått hem för längesen för att ta hand om tvätten. Men sen var det toppen här hemma. Det går inte att ta miste på när Alva är uttråkad...

Gungan är fortfarande bäst på lekplatsen. "Gung, gung" halvsjunger hon när hon sitter i gungan. Dessutom lekte hon och Tuva Följa-John, uppenbarligen en väldigt rolig lek så länge Alva fick vara "John" och hölls sig i lekparken. Rätt som det var drog hon i väg genom en öppning i buskarna och lurade ut Tuva på leråkern. Sen störtade Alva naturligtvis på näsan i leran. Behöver jag säga att det blev smutsigt?

Det var härligt med lite vår i alla fall, jag blev på bättre humör med en gång och kunde glömma den fasansfulla tentan för några timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar