måndag 27 februari 2012

En liten uppdatering

Vi har definitivt njutit av vårsolen den här
helgen!
Emma:

Vi lever och mår bra! Alva mår lite bättre än alla andra, för hennes kusiner från Kil är här och det tycker hon är alldeles fantastiskt roligt. Jag har knappt sett röken av min dotter den här helgen!  Kusinerna, som båda är större, tar så god hand om Alva och anpassar sina lekar till henne - och Alva håller hov, minsann. Tänk att hon tycker det är så roligt! Hon glömmer att både äta och sova, och jag har lite ångest för hur det ska gå när jag lämnar henne på förskolan i morgon. Det har ju blivit så galet med alla rutiner, och den här veckan blir det extra konstigt med tiderna på förskolan.

Nu är sportlovet slut vilket innebär att jag ska till Kalmarsundsskolan och vicka hela veckan. Det ska bli fantastiskt roligt, även om jag ångrar beslutet lite eftersom jag missar viktiga föreläsningar och ett seminarium. Jag har dessutom fått gå upp okristligt tidigt samtidigt som jag var vaken till midnatt kvällen innan - rimmar illa, minsann. Men jag kommer nog orka dagen ändå, och jag kan störta i säng när jag vill ikväll. Det känns skönt att jag beslutade mig för att inte träna nu på morgonen som jag hade tänkt först. Min kropp är alldeles mör och det blir ju trots allt 12 km cykling till och från jobbet i dag. Det räcker gott. Dessutom kan jag njuta av att det kommer vara ljust när jag cyklar dit - och ljust när jag cyklar hem.

Tentaångesten har kommit i skymundan under helgen, vilket är skönt, men den kommer väl slå igen med full kraft, kan jag tänka. Nu är det bara elva dagar kvar. Elva dagar!! Det är INGENTING!! Ska jag hinna lära mig allt på elva dagar?? Jepp, tentaångesten har hittat tillbaka. Nu har jag annat att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar