lördag 4 februari 2012

En gång är ingen gång

Emma:

Jag sänker mig inte till Bengts nivå, det gör jag bara inte. Vill han hålla på med smutskastning får han det. Sköljmedel går alltid åt när man tvättar, och det är ju dessa väldofter som faktiskt bidrar till att tvätta kläder inte är fullkomligt obehagligt ändå. I övrigt har jag förlikat mig med att det alltid är något som blir fel när Bengt handlar. Jag skämtar inte; han lyckas alltid. Värst var det när jag var gravid, för då var allt som hade med mat att göra väldigt viktigt. Skämt eller andra skojfriskheter kring mat uppskattades inte. Allt knäckebröd förutom just Leksandsknäcke var oätligt, fel yoghurt kräktes man av och när man var sugen på glass var det verkligen "den dära du vet ovala paketet typ icas egna eller nåt med nån gul topping som jag knappt ätit förut, men nu, just NU blev jag så sugen på den att hela veckan blir förstörd om jag inte får äta den. Idag.".

Nåväl. Det är tur vi inte lever på stenåldern. Bengt ska ut och jaga hjort och kommer hem med en grävling istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar