tisdag 21 februari 2012

Klassikerkväll

Emma:

Det är ju tisdag, så Bengt och jag kör klassikerkväll - ikväll är det Breakfast at Tiffany's med Audrey Hepburn och George Peppard. Till detta förtärs naturligtvis popcorn.

Alva är lite förkyld och jag känner en enorm stress över skolan. Jag har ju sjuklig tentaångest som börjar så smått redan när jag inser att jag ska ha tenta, därefter eskalerar det och när jag väl kommer till tentan skakar jag som ett asplöv. När tentan skrivits känner jag mig helt tom i huvudet, mest kanske för att jag matat in info i flera veckor inför den. Jag vet inte varför det är så här, det har blivit bättre med åren och man har lärt sig vad man ska plugga in och hur man ska plugga in det, men det är fortfarande jobbigt. I synnerhet när jag sitter 17 dagar innan föreliggande salstenta och har stresshuvudvärk och panik för att det är så mycket att plugga in. Jag begriper inte hur jag ska kunna skilja på hinduism och buddhism. Har dessutom lite ångest för att jag tackade ja till att vikariera hela nästa vecka.

Usch ja. Det kommer nog gå bra ändå, huvudsaken är - försöker jag intala mig i alla fall - att jag får godkänt. Det är vad jag siktar på och det ska jag nog klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar