torsdag 2 februari 2012

Mina krämpor - varning för gnäll

Emma:

Det hade gått bra på förskolan idag, som om Alva inte varit borta alls sa S och då kände jag mig lite lugnare. Det var ju det som oroat mig mest under veckan, att vi skulle fått börja om från början igen med inskolning och allt. Men det blev oförskämt lite skrivet på hemtentan, desto mer läst inför den. Inte så konstigt eftersom jag var trött efter paniknatten då jag vaknade och trodde att jag skulle dö stora halsontsdöden. Om det funnes en sådan hade jag förmodligen inte varit långt ifrån en dylik död, för jag hade riktigt, riktigt ont i halsen. Både Bengt och Alva vaknade av min dödsångest varpå Bengt fick byta blöja på Alva(jag hade för ont i halsen för att kunna genomföra dylika fysiska utföranden).

Vid närmare granskning har jag ett sår på gomseglet och i övrigt är mina halsmandlar snarare i samma storlek som vattenmeloner. I kombination med detta har jag även en storrökarhosta och täppt näsa. Och jag lovar mig själv att när jag blir frisk ska jag uppskatta ännu mer att jag har hälsan i behåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar