lördag 11 februari 2012

Lördagsbitar

Emma:

Alva har varit på ett alldeles strålande humör idag, och det känns nästan konstigt att ha henne hemma en hel dag. Bengt håller på att tillfriskna från sin mansförkylning - även om vi alla vet att en sådan sällan släpper sitt grepp i första taget. Själv tog jag vilodag idag. Nästa vecka börjar jag en ny delkurs som avslutas med en sån där alldeles fasansfull salstenta. Jag har redan ångest! Däremellan ska Bengt ha sportlov och jag ska vikariera en vecka för min gamla vfu-handledare på kalmarsundsskolan. Tiden kommer bara att rassla till och sen sitter jag där och skriver tenta med all dess tillhörande våndor och rädslor. Hua!

Imorgon ska vi se till att änderna i kalmarsundsparken överlever ett dygn till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar