måndag 6 februari 2012

Äntligen måndag?

Emma:

När man gör något som man tycker är roligt, exempelvis pluggar något man tycker är dödligt intressant, då gör det ingenting att det blir måndag. Den här veckan har jag förvisso inga föreläsningar, vilket är väldigt tråkigt, eftersom jag älskar att gå på föreläsningar, men jag skriver hemtenta i ett ämne som jag bara längtar efter att få fördjupa mig i. Hemtentan handlar om Völuspa, som jag redan är väldigt förtjust i, samt zoroastrismen - som jag inte ens visste om att den existerade. Efter att ha suttit i väl spenderade fem timmar, fick faktiskt något gjort fick jag äntligen hämta lilla hjärtat från förskolan. Dagsrapporten var att hon var vid gott mod, sov bra och åt bra, men att hon alltid vill sitta i knät. Vill inte gå ner själv på golvet. Måtte det lossna snart...

Nåväl, vi hittade finaste Åsagåsa på stan och tog en inplanerad spontanfika - planeringen var för min skull och spontaniteten för Åsas skull. Alva var inte ett dugg sugen på spontanfika, när allt fika var slut försökte hon ta sig en promenad på golvet, vilket hela tiden slutade med att hon slog i huvudet i en bordskant. Då surade hon ur och blev inte nöjd förrän hon fick botanisera själv inne på 2B.

Även morgondagen har potential, det är visserligen tråkig tisdag, men Bengt och jag har gjort om den till klassiker-tisdag. Varje tisdag kväll ska vi se en klassisk film och äta popcorn och dricka Cola light. Först ut är Casablanca!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar