måndag 13 december 2010

Vänta ni bara!!!

Bengt:

Nu får ni ursäkta mitt språk, men jag blir så jäkla trött.
Alla har goda råd, tips och idéer. Det är jag mycket tacksam för. Men nu har bägaren runnit över.

Vi har haft en riktigt jävlig graviditet, och är nu lättade och glada att allting har gått så bra ändå.
Vi har fått en dotter som sover om nätterna och som inte klagar så mycket, utan hon är mest nöjd med livet.

Så snälla sluta tala om för oss hur jävligt vi kommer få det.
Så här kan det låta:
- Sover hon om nätterna?
- Ja.
- Vänta ni bara...

- Skriker hon mycket?
- Nej.
- Vänta ni bara...

- Är det fullt ös där hemma?
- Nej, det är ganska lugnt.
- Vänta ni bara...

Jag kan fortsätta i evighet...
Nu vill jag bara säga att jag är trött på att höra detta.
Det är stor skillnad på att ge tips och råd (vilket jag mer än gärna lyssnar på) till en stackars förvirrad pappa, men sluta vara så jävla skadeglada för någonting som inte alls behöver hända.

Ta inte illa upp, ni som sagt så här till mig. Jag vet att ni inte menar något illa.
Men nu är det nock...

Kan hända, ja...
Kommer att hända, kanske...

2 kommentarer:

  1. Undrar vem den stackaren var som du pratade med mellan 9 och 10 denna luciadag?

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att bägaren rinner över till slut. Så drygt att höra alla som vet och kan allt om hur det är och hur det kommer bli.. suck..

    SvaraRadera