fredag 24 december 2010

Julaftonsmorgon

Emma:

Elden i öppna spisen sprakar, änglarna i änglaspelet pinglar och vinden viner runt husknuten. Mattis slår på julgranskulorna och Alva kräks. Peija har inte ens gått upp ur sängen... Jag har ätit äcklig risgrynsgröt till frukost, vad det nu skulle vara bra för; det är bara kanelen och sockret på som smakar bra. Det är riktigt vidrigt med risgrynsgröt, egentligen. Klumpar i. Fast ris á la malta är snäppet värre. Kall risgrynsgröt. Eeeeeuuuuuw.

Nåja, snart ska vi lämna julefriden för att bege oss till mina föräldrar, där resten av familjen Stimmerfelt befinner sig. Då är julefriden slut. Det är helt sjukt vilken stimmig familj jag har, vi pratar i munnen på varandra och hårda ord haglar från höger till vänster. Det är bara att se till att man är på sitt bästa humör och klarar av att leverera svar på tal, annars blir man kvällens mobbningsobjekt - och det är inte roligt. Jag har nu under 9 månader, graviditeten, varit det konstanta mobbningsobjektet eftersom jag knappast varit särskilt snabbtänkt och dessutom varit väldigt känslig. Sånt platsar inte riktigt i vår familj. Vi kallar varandra tjockisar och uppmuntrar varandra till dylika skönhetsoperationer varefter vilka utmärkande skönhetsfel man besitter. Så det gäller att vi insuper julefriden nu, medan vi kan...

Vår juldagsmorgon i bilder:

Cherry njuter i soffan



Lovis kikar ut på ovädret.



Okej, jag vet, kortet på julgranen är taget när det är mörkt ute, men jag lovar, den ser likadan ut när det är just ute.

Och jag vet, jag har för första gången på två månader gjort ett blogginlägg utan att lägga ut en enda bild på Alva.

1 kommentar:

  1. Hej Emma, Bengan och Alva + alla djuren! :) God jul till er!

    Jag skrev en kommentar i morse, men den kom visst inte med, så here we go again!

    Vad mysigt ni har det och vilken fin gran ni inskaffat! Jag älskar runda och tjocka granar!! Tok-katten ni har är bra för go! Alva ler så fint! Bra att ni filmar och bevarar! :)

    Väntar glatt på boken :D

    SvaraRadera