fredag 24 december 2010

Ave Maria

Bengt:

Min kära tjej som sitter här bredvid, och som fullkomligt bombar in elaka hugg mot mig, har ju fullkomligt... FEL!!!
För det första så vill jag varna familjen Millerfelt. Emma är verkligen på hugget idag, och jag tänker då faen inte bli hackkycklingen ikväll. Hon lär vara väl uppvärmd när vi kommer förbi.
Men jag klagar inte, för jag vet ju att hon har fel i det mesta.
Så här kommer lite av ett försvarstal från min sida.

"Ave Maria"-låten är fin, lite beroende på vem som sjunger den.
Om ni söker på "Ave Maria" på spotify så får man typ 167 st träffar. Jag tror att vi är halvvägs genom dessa. Nu kom Peter Jöback igen... Nu bytte hon till en fransk variant... Suck...
Giv mig styrka!!!

När det gäller det där med mina tomtar, så är de fantastiskt fina. Vem kan säga någonting annat??? I ärlighetens namn så vet jag inte ens om det är jag som har gjort dem. Men de ska vara med i alla fall...
Tygtomten som hänger i granen tror jag har ett eget liv.
Jag hänger honom väl synligt och långt fram i granen, men varje morgon när jag ska titta till honom, så sitter han och trycker lååååååångt in i granen, undangömd från alla världens ögon.
Märkligt...


Tomtemor med skägg? Vad är problemet? Vi har diskuterat det där med genus här hemma ganska mycket.
Kan Alva ha blåa kläder?
JA!
Kan jag ta pappaledigt massor av dagar så att mamman kan jobba?
JA!
Kan mamman spela tv-spel?
JA!
Kan tomtemor ha skägg?
JA!
Vad är problemet???

Korsstygnstavlan vet jag inte vart det kommer från?
Men julstrumpan har jag gjort själv.
"Ära vare Gud i höjden, denna har jag gjort i slöjden."

Nu är det dags för mig att ta mig ut i snöovädret med hundarna, för att sedan bada bebis.
Det här inlägget tog 7 Ave Maria-låtar att skriva. Alla på olika språk...
Nu börjar jag bli riktigt trött på Ave Maria...

2 kommentarer:

  1. 167 räcker inte. Vi kan lyssna på olika versioner av Ave Maria i 7 veckor. Lika många veckor som det finns vise män. Eller hur var det nu??

    SvaraRadera