fredag 10 december 2010

Cherrys födelsedag


Emma:

Idag fyller Cherry 6 år. Alldeles förskräckligt att min lilla valp har blivit så gammal. Jag glömmer nog aldrig den dag hon föddes.

Annars fungerar minnet, som jag tidigare nämnt, mycket skumt. Det är bara några veckor sedan jag insåg att jag totalt missat vem som var årets litteraturpristagare. Chockad över min försummelse över att jag inte bara missat att sitta bänkad vid TV vid presskonferensen där pristagaren avslöjas utan att jag även i efterhand missat avslöjandet i samtlig media - tog jag reda på vem det var. Men idag när jag bänkade mig framför Nobelmiddagen insåg jag att jag totalt glömt bort vad han heter. "- Ööööh... nåt med varg va?"

Nåja, tänkte jag för mig själv, jag kommer åtminstone ihåg förra årets litteraturpristagare! "- Öööööh... Nä." Det gör jag inte. Jag kom inte ens ihåg om det var en man eller kvinna... Vid närmare eftertanke kom jag på att det var en kvinna med sjukt ful frilla och så småningom kommer hennes namn krypande in bland hjärncellerna.

Nobelpristagarna i litteratur som alltid varit min specialitet! Det är ju dem jag är bra på, det är dem jag kan sitta och glänsa med när jag spelar TP.

Men jag kommer i alla fall ihåg när Harry Martinson fick Nobelpriset! "- Ööööh, nä" Jag kommer inte ens ihåg vem han fick dela det med! Jag skäms! Jag tror det var på 70-talet någon gång. Typ -76 kanske?

Jag hoppas innerligt att all kunskap finns kvar lagrad därinne i min kaotiskt lata hjärna och att den kommer fram igen när jag slutat amma... Eller har jag förlorat allt vad allmänbildning heter för evigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar