tisdag 7 december 2010

Förtydligande


Emma:

Det har kommit till min kännedom att min facebookstatus där jag erkänner att jag tappat mobilen i huvudet på mitt barn när jag ammat väckt upprörda känslor. Jag inser därför att jag kanske måste förtydliga detta; när jag ammar och sitter och spelar Angry birds eller ställer om klockan befinner sig mobilen cirka 5 cm från mitt barns huvud. Vi talar alltså inte om några extrema fallhöjder här. Mitt barn har aldrig haft någon blodspill eller fått några märken av mobilen och hon har heller aldrig ens reagerat när jag tappat den. Den väger dessutom bara 101 gram! Därav har jag tyckt det varit lite komiskt och inte insett att det låtit som Stockholms blodbad. Hoppas jag lugnat min omgivning lite nu; mitt barn mår bra!

2 kommentarer:

  1. Wow! Blev folk verkligen upprörda?
    Det kändes inte allt för svårt att lista ut hur det hela hade gått till. :)

    Hoppas ni har det bra därhemma.
    Kram /Mats

    SvaraRadera
  2. Men gud, orkar folk bli upprörda över detta!? Alla fattar ju att Alva inte tog skada av det.

    SvaraRadera