torsdag 30 december 2010

Bortbytingar


Emma:

Sitter och tittar på en dokumentär, Kapten Nemos barn, om två barn som blev förväxlade på BB. Det är inte särskilt nyttigt för mig. Särskilt inte efter mardrömmen jag hade inatt, då jag drömde att Alva blev stulen. Min mamma berättade om att de på 70-talet gick ut och varnade för att lämna barnvagnen utan tillsyn eftersom det då vid ett flertal tillfällen stulits barn. Helt obefogad är alltså inte min rädsla... Hon berättade också att hon hade fått fel barn en gång när hon skulle amma min lillebror på BB, det var visserligen på plastbandens tid och felet upptäcktes med en gång, men ändå! Tänk att av misstag amma fel barn. Det är ju skräcken!

Måste kolla med Bengt att han hade full koll på Alva efter det att hon fötts, så att det inte blev fel någonstans... Ingen får komma och ta Alva ifrån mig, om hon så skulle vara en liten trollunge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar