fredag 24 december 2010

Fulpynt

Emma:

Jag spelar Ave Maria för Bengt. Han tycker om det, fast han försöker låtsas som något annat. Just nu plågar jag mig igenom Peter Jöbacks version, fast jag är allergisk mot honom, allt för Bengts skull.



Hittade världens finaste julgransdekoration igår, flugsvampar i glas. De var extra fina eftersom det var 50% rea på dem. Vi köpte tre stycken. Bengt och jag har en tradition där vi köper något extra fint julgranspynt varje jul, något som vi väljer ut tillsammans och köper två av (vi har visserligen inte varit tillsammans så länge, så vi har bara gjort det en gång). I år blev det följdaktligen tre, eftersom vi fått tillökning i familjen.


Bengt och jag har en evig kamp om det här med julpynt. Han har nämligen en låda med en massa otäckt julpynt som han har gjort själv när han var liten. Detta otäcka julpynt smyger han upp med när jag inte ser och inbillar sig att det ska sitta kvar. En vacker dag kommer hela den där lådan vara spårlöst försvunnen. Försvann säkert i flytten eller nåt. Blev stulen. Vattenskadad. Uppeldad? Idéerna är många...
Titta själva, så ska ni få se på eländet:

Notera att lill-Bengt satt skägg på tomtemor...

Korsstygnstavla, inte bara ful utan skrynklig också


Detta ska föreställa en julstrumpa...



Den här ska han alltid sätta väl synlig i granen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar