lördag 4 december 2010

Ledighetsmys!!!

Bengt:

Det är lördag och jag är ledig, äntligen!
Idag har varit en helt fantastisk dag. Vaknade endast en gång inatt av att pissnissa fyllt blöjan i sömnen. Duktig tjej måste jag erkänna, då hon väntade med senapskaskaden tills dess att hon låg naken på skötbordet och utan blöja.
Med ögonen rödsprängda av Johnblund-sand byttes handduken hon låg på ut och ny torr blöja fick lillan också.
Sen somnade jag om och vaknade inte förens min kära fästmö gick upp. Kvar i sängen låg undertecknad, lillan, rottweilern samt två gula katter och sov som grisar.
Vid 10.30 kom Emma och berättade att inga katter ville ha frukost.
Och???
Då hade hon även dukat upp med underbart morgonkaffe och goda mackor.
Jag är så bortskämd...

Jag tror att katter är mycket intelligenta djur. Jag är övertygad över att de ser saker, väsen, spöken (!!!) som inte vi kan se. Igår hade vi ett spöke här hemma. Igen... Katterna blev som tokiga. Sprang runt i panik med toktjock rävsvans och gömde sig i hörnen och vrår i lägenheten.
Emma tycker att jag ger dem för mycket mat och jag tror att det är därför de inte ville ha mat i morse. För när jag gick upp så ville alla tre katter ha mat...

Frukost och förmiddagen har gått åt till mys. Jag har vunnit över Emma (världens bästa förlorare??? not!!!) i Monopol, vi har gått härlig hundpromenad och pallat tallgrenar (fråga inte...), och läst blogg.
Emma har hittat en skön snubbe från Kalmar som bloggar (se Emmas förra inlägg...). Jag har garvat så jag väckt lillan ett par gånger. Underbart!
Jag och Alva har dansat lite också. Eller... Hon var mer som Pinocchio, och lydde snällt när jag drog och viftade med hennes armar. Roligast tyckte Alva var att dansa till Bomfunk MC´s "freestyler" och tråkigaste var nog Lars Winnerbäcks "Ett sällsynt exemplar" då hon tröttnat.

Jag märker att jag använt väldigt många parenteser (vilket jag avskyr när andra gör...). ;-)
Samt att jag kanske ljög om vem som vann i Monopol... men men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar