torsdag 23 december 2010

Julstämningen har infunnit sig!

Emma:

Städningen är nästan avklarad. Julmusik på högsta volym. Konstaterat att det är mycket jobbigare att dammsuga lägenheten med en bebis hängandes på magen. Alva väger ju definitivt 5 kilo nu, det är jag helt övertygad om. Hon har blivit så lång och 56-bodysarna spänner åt både på längden och på brädden. Hon har en massa mysiga tjockisveck överallt, på låren, armarna, halsen och vristerna. Jag har inte tagit mig för att räkna hur många hakor hon har, men det är absolut fler än en haka.

Och ÄNTLIGEN har jag fått Alva att le på film. Hon låg på divanen i soffan och sparkade och viftade i sin ensamhet, så jag passade på att filma henne. Jag tror hon gillar att ligga sådär och lyssna på musik och jollra. Hon pratar alltid som mest när hon är ensam, vet inte varför. Hon har väl som mest att säga då, antar jag.

Här kommer en liten julhälsning från Millerfeltska/Näslundska residentet:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar