tisdag 19 juli 2011

Telefoner...

Bengt:

Telefoner kan vara ett jäkla hittepå.
Vår hemtelefon fungerar inte som den ska, och har inte så gjort på många år.
Telefonen går till en speciell telefonlåda. Den lådan är i sin tur kopplad till vår routerlåda, som i sin tur är kopplad till vår internetlåda, som i sin tur sitter fast i väggen... Är det konstigt att den inte fungerar som den ska???
Nu är det ju så att någonstans i alla lådor så sitter det en liten tomte som gör vårt liv surt. Ibland när någon ringer, och man svarar, så hör man bara ett brus i volym 867db. Bara att lägga på...
De allra flesta gångerna går det inte ringa ut med den heller. Igår var jag tvungen att stänga av båda våra datorer, stänga av internet, stänga av telefonen, dra ur alla sladdar och dra igång allt igen (förutom datorerna) för att det skulle kunna gå att ringa. Ibland hör man ingenting alls, och ibland fungerar den som det ska, med undantaget att den man pratar med hör sig själv med cirka en halv sekunds fördjöjning.
Men den är gratis...

Sen har vi det där med mobiltelefoner...
Min phone, din phone, shitphone...
Emma har, som hon skrivit om i tidigare inlägg, haft en uppsjö av telefoner.
Hon tappar dem inne, hon tappar dem ute, hon glömmer dem, hon tvättar dem, och nu det senaste... Hon ger dem till Alva när hon sitter i barnvagnen så hon kan kasta den i asfalten.
Jag har följt trenden och skaffat mig en shitphone 4. Ok, VI har skaffat den gemensamt... Den är beroendeframkallande.
Appar, appar, appar i överflöd. T.ex. så har jag 3st appar bara för att kolla vädret. Jag har 4st appar för att kolla resultat i fotbollen världen över. Jag har alldeles för många spel. Både Expressen och Aftonbladet finns där med, ifall de skriver någonting annorlunda... Och så givetvis Fejjan. Den senaste jag laddade ner är nog ändå den bästa. En app som säger till mig när det är födelsedagar på gång. Påminnelse behövs...
Nu är det ju så att mamman tog med sig denna shitphone på hennes semester. (Ger hon den till Alva och hon kastar den i asfalten, så kan hon behålla den och köpa 5:an till mig när den släpps ;-) ) Kvar blev jag med min gamla Samsung utan adressbok och hennes telefonnummer. Jösses vilket I-landsproblem...

Jag önskar att hon ringde hem med den lite oftare bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar