onsdag 6 juli 2011

Det här med bloggar...

Pappan och Alvan matchar
Emma:

Vår blogg har utvecklats till en sån där blogg jag själv inte skulle vilja läsa. Den uppdateras visserligen ofta, men det är mycket blaha och finessen i språket är borta. Ingen twist, liksom. Så vill jag inte ha det. Min gamla blogg uppdaterade jag 3-4 gånger i veckan, men då gick jag verkligen och formulerade blogginläggen i huvudet innan för att det skulle bli bra. Jag fixar nog inte både ock. Bengt har inte lust och tid att blogga, och då behöver han inte det. Han kommer nog med sina inlägg när han har lust igen.

Men man undrar. Vi har cirka 500 unika läsare i veckan, och man undrar ju vilka ni är och hur ni kom hit. Många av er känner man till, en del anar man vilka ni är. Andra vet man inte alls. Och man undrar vad ni vill läsa. Roliga krönikor? Eller vill ni bara veta huruvida Alva börjat krypa än eller inte? Så jag beslutade mig för att blanda, det får bli vår blogg, familjens blogg. Vill jag skriva ett inlägg om Ulan bators ekonomi så gör jag det, så får ni som är intresserade läsa det, andra får hoppa över det tills jag skriver något om Alva. Så gör vi. För det här är inte en mammablogg. Jag har fört bloggandet ett steg längre; det här är en familjeblogg. Men jag har tidigare lovat att jag ska diskussionen om mammabloggar, så det ska jag göra. Inte nu, dock.

Nu ska jag diska efter gårdagens grillfest och göra lite spagetti och köttfärssås till Alva. I eftermiddag ska det bli strandväder!

1 kommentar:

  1. Gillar räkens tofs! Nytt smeknamn får bli Helmer!

    SvaraRadera