måndag 18 juli 2011

Nu åker vi!

Bild lånad från google
Emma:

Igår åkte farmor och farfar hem och idag åker Alva och jag till Västervik på en liten minisemester. Pappan måste ju få lite ledigt från oss ibland, och jag har så mycket energi att jag känner att jag skulle få krupp om jag inte skulle ha något inplanerat ett par dagar. På torsdag kommer Alvas gammelfaster och hennes morbror med fästmö är i stan. Ingen rast, ingen ro, som sig bör en sån här sommar med halvdåligt väder.

Nu ska Alva och jag njuta av den vackra stad som jag en gång växte upp i men aldrig kommer flytta tillbaka till. Möjligtvis en sommarstuga i trakterna, det kan jag sträcka mig till, men aldrig, aldrig att jag utsätter mig för de långa, dystra vintrarna i Västervik. Men sommaren är helt fantastisk, hela staden blommar upp! Visfestivalen var dock förra veckan, så den missar vi, men det finns annat att göra också, utan att trängas...

1 kommentar:

  1. Hoppas att solen skiner lite på er när ni är i väg :) Västervik är ju så fint på sommaren!

    SvaraRadera