tisdag 19 juli 2011

Gräsänkling blues...

Bengt:

Nu är det nästan 24 timmar sedan mina damer åkte norrut för att ha semester.
Många på jobbet säger någonting i stil med "men guuud vad skönt för dig" eller "då kan du göra vad du vill nu då". De har fått för sig på jobbet att jag inte bestämmer över mitt eget hem. De skulle bara veta...

Jag gör ingenting...
Jag blir helt handlingsförlamad och knäpp när inte jag får min dagliga dos av dem.
Alva ska snart (typ ett halvår) skolas in på dagis, och det känns tugnt... Jag vet att mamman också tycker det är jobbigt, förmodligen mer än jag, men det är ett måste...

Alvas farmor och farfar var här i helgen, och det var fantastiskt roligt att träffa mina föräldrarna igen. Tack för en härlig helg. 50 mil kanske inte verkar så långt, men med en liten så blir det ett mycket stort projekt.

Idag blir det Maxi och lite smått och gått.
Fast jag vet hur det blir...
Förmodligen blir jag sittandes i soffan med två stora monster snarkandes bredvid mig, och en utslagen katt i knät som jagat hela natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar