tisdag 26 juli 2011

GRATTIS!!!

Bengt:

Alva har blivit stora damen.
Nu är hon en hel graviditet gammal. Jag kan säga att mammans graviditet kändes sjukt mycket längre än vad Alvas första 9 månader i livet har känts.
Jag tycker det är lite roligt när man tittar på bilderna som mamman lagt ut. Det är ingen slump att hon antingen är glad, sover eller äter. För det är det hon gör...
Vi har fått en glad unge (knacka, knacka, ta i trä...) och allting känns bara helt fantastiskt.
När man berättar för andra föräldrar och säger att hon nu är 9 månader, så får man ofta kommentaren att nu börjar det hända saker.
Visst är det så...
Alvas utveckling går spikrakt uppåt. Jag tycker hon lär sig nya saker varje dag.
Snart börjar mina två veckors semester innan mitt riktiga jobb startar igen. Det ska bli skönt att kunna få möjligheten att se Alvas utveckling lite mer varje dag.

Klockan tickar mot 16:00 och det är snart dags för mig att stämpla ut.
Det är en äcklig värme i Kalmar.
Ingen sol, och inget regn, men man blir tokvarm och blöt ändå.
Inte konstigt när man har jeans och tjocktröja på mig mitt i sommaren.
Hoppas inte Alva fått min "kläpåmigkläder-gen", den gynnar inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar