torsdag 14 juli 2011

Slumra sött...

Emma:

Vi har fått en massa goda tips angående sömn som vi testar så smått nu. Idag väntade jag tills Alva var riktigt trött innan jag lade ner henne i hennes egen säng och där somnade hon så sött efter lite klagan. Hon sov i 45 minuter, sen hörde jag henne klaga, men vi fick det utmärkta tipset att vänta lite innan vi plockar upp vilket jag gjorde. Så Alva somnade om och sov i 45 minuter till. Nu på eftermiddagen blev det lite mer gråt när jag lade ner henne i sängen, men hon somnade!

Idag har hon suttit och lekt på sin filt medan jag har dammsugit och skurat. Hon börjar bli så stor och självständig, samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det ibland är lite skönt att hon inte kan krypa. Nu Elliot är här och hälsar på, han sitter för tillfället och spelar Lego Starwars på Bengts dator. Emellanåt springer han in till kattungarna och leker med dem. Det är riktigt mysväder idag, regnet öser ner. Imorgon skulle det dock bli bättre väder, och då åker järngänget till Ölands djurpark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar