torsdag 7 juli 2011

Moln på min himmel

Alva sover gott i sin nya stol


Emma:

Nu börjar jag lacka ur på vädret. Det var mer sommar i maj än vad det är nu! Visst, det regnar inte, men det är jämngrått på himlen, och visst att solen sticker fram ibland, men det är fortfarande inte strand- och grillväder. Visst, att jag kan ligga på stranden ändå och grilla ändå, men det blir liksom inte samma sak. Det händer något speciellt med sinnet när himlen är klarblå, som om molnen i vardagen också försvinner. Man behöver liksom bara bekymra sig om att man snart måste vända på sig för att få en jämn solbränna.

I väntan på det fina vädret bara försvinner sommaren bort. Och jag går här hemma och får krupp och måste hitta på saker. Man städar och fejar, går på stan, åker till Ikea, eller som igår, Kosta Outlet. Det blir så dyrt. Stranden är gratis. Lite vatten att dricka och en korsordstidning, sen är jag nöjd.

Å andra sidan är det väl skönt för liten. Hon som måste ha en massa kläder på sig så fort man är ute och det är väl inte det skönaste när det är varmt ute. Hon kan förresten vinka nu, på riktigt med handen, inte bara hela armen.


Idag får man väl gå på stan igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar