måndag 4 juli 2011

Måndagmorgon

Emma:

Snart startas projekt amningsfria nätter. Snart är det slut på ammandet dag som natt. Vi ska passa på att jobba på det nu när Bengt har semester så vi kan hjälpas åt att ta natten. Det bästa är ju om han försöker trösta eftersom jag förknippas med mat. Det kommer nog bli några tuffa nätter... Och jag känner mig lite splittrad som vill sluta med amningen samtidigt som jag inte vill. Fast jag kan inte amma för alltid, och de säger att det blir svårare ju äldre barnet blir, så det är väl bara att acceptera att tiden är inne.

Igår gjorde vi i ordning Alvas rum, vi har ställt in allt som ska ner i förrådet därinne, och sen glömmer man liksom bort att det står där. Sen blir det bara mer och mer grejer tills man börjar undvika att vara därinne bara för att det är så mycket bråte. Men nu är det borta och projekt inreda barnrum inleds. Jag har hittat ett fint Nalle Puh-motiv ska jag ska måla, nu när vi ska få en regnig sommar kommer det väl finnas tid för det. Men när man går igenom det som är inplanerat i sommar är varenda vecka uppbokad. Förutom den här veckan, så det här får väl bli stora slapparveckan.

Satt och kollade priser till Ölands djurpark och Astrid Lindgrensvärld igår. Inte gratis. 1100:- för en barnfamilj till Astrid Lindgrensvärld, och på Ölands djurpark tar de 300:- per person. Hua! Fast om man kan tänka sig att ta en helgdag i september på Astrid Lindgrensvärld kostar det bara 425:- för en familj. Det känns mer rimligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar