fredag 15 juli 2011

Essemester


Sommaren är planerad in i minsta detalj. Det är en garanti för att det kommer gå sjukt fort och innan vi vet ordet av kommer hösten vara här med frisk luft och prasslande vissna löv. Och den kommer vara här med skola och jobb och den lilla familjen kommer för första gången tvingas kombinera livet BA (Before Alva) och livet AA (After Alva).  Det känns lite läskigt, samtidigt ska det bli spännande och även väldigt roligt att börja plugga igen. Det är ju så skoj att plugga! Jag kommer börja med en termin pedagogik i höst, vilket kommer bli extra intressant nu när man har barn.

Jag ska nog köpa sådana där tuggummin som man blir smartare av, då kommer jag inte behöva plugga så mycket. Undrar om man slipper anteckna också? Då behöver jag ju inte köpa block och pennor! Guuuuvasmidigt!

Nu ska jag gå och föra lite oljud så ungen vaknar. Vi ska ju åka till Ölands djurpark idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar