onsdag 27 juli 2011

Det är mycket nu...

Så här ser det ut när ett barn äter soffbord
Emma:

Det är mycket med det jordiska. Kattungar som vi ska hitta ett nytt hem till. Försäkringskassan ska betala ut föräldrapenning till mig men de är alltid sega och jag har fortfarande inte fått några pengar. Bankkort ska fixas. Barn ska skötas. Hundar ska skötas. Väskan ska packas. Lägenheten ska städas. CSN ska förstå att jag INTE sökt en 15 poängs utbildning utan att jag faktiskt fått bekräftat att jag får fortsätta lärarutbildning i höst. Det är inte lätt när alla är på semester. Och jag vill också ha semester. Jag vill vila min hjärna nu i en månad, för det är vad jag har kvar innan skolan börjar. Men jag har en släng av autism och har lite svårt när allt inte är klart för höstens studier.

Så från och med nu fram till måndag, då folk kommer tillbaka från semestern, ska jag koppla bort allt som inte fungerar och INTE sitta hemma och stressa upp mig. Lycka till, Emma!

Mitt barn sitter för tillfället och tuggar på soffbordet. Tur att hon bara har tänder i underkäken så hon inte repar ovansidan av bordet. Fast nu skriker hon högt och argt så det är nog läge för mig att laga lite frukost åt henne...

3 kommentarer:

  1. Ta det lugnt kvinna. Jag är som du, blir stirrig och vill att ska bli klart på en gång. Gärna omedelbart. Men ta det lugnt!

    Och vad roligt att du ska läsa vidare. Du har väl tagit examen en gång? Så jag antar att du bygger på din utbildning lr vad sker?

    SvaraRadera
  2. Näpp! Det blev aldrig examen för mig, jag gick in på ett sidospår och läste litteraturvetenskap A och B, i tron om att jag en vacker dag skulle doktorera i ämnet. Men så fick jag barn och nu vill jag vara på den säkra sidan, så nu blir det lärarexamen istället...

    SvaraRadera
  3. Någonstans ringer det en klocka om att jag faktiskt visste det.. minnet är bra men kort! Det är väl jättebra för dig att ta ut examen Emma. Du har något att stå på, men det är inget som säger att du inte kan doktorera i litteraturvetenskap. Också. Lycka till med pluggandet :)

    SvaraRadera