torsdag 21 juli 2011

Om när man kommer hem från Västervik och somnar i soffan

Emma:

Det blev en dag extra utöver de planerade i "Vika" till faderns stora förskräckelse. Vi har mått bra och blivit bortskämda jag och Salvan. Det har väl varit lite si och så med sömn för Alvas del, det har blivit sena kvällar och sovstunderna på dagarna inte längre än nödvändiga. Så när vi kommer hem till en ren lägenhet i Kalmar med lyckliga hundar och busiga kattungar. När vi ätit lunch och lekt med leksakerna. När vi träffat den efterlängtade pappan och pussat och kramat på honom. Då somnar lillfröken trygg och lycklig sittandes i mammas famn i soffan. Jag behövde inte ens vagga henne!

Så jag lade ner henne i soffan och lade mig bredvid och tog en power nap. Och nu bloggar jag från mobilen för att fördriva tiden. Eftersom hon ligger i soffan kan jag inte lämna henne där ifall hon skulle vakna till och börja rulla. Annars finns det tusen saker som jag skulle kunnat göra medan hon sov.

Bilder från semestern utlovas senare. Och även en bild på världens finaste unge som sitter och somnar i sin mors famn, lycklig över att äntligen vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar