söndag 6 mars 2011

Nu tar vi morgon!


Emma:

Jag har ju tidigare efterfrågat att Alva skulle somna tidigare på kvällarna så man kan gå upp lite tidigare på morgonen. Hon har ju allt som oftast sovit mellan 00-10, och med lite jobb har vi faktiskt fått henne somna vid 23 och ibland till och med 22 på kvällarna. Men nu har Alva helt plötsligt bestämt sig för att vakna vid halv åtta-tiden. Och då tror man ju att hon kanske vill somna lite tidigare.

Näääää.

Inte Alva inte. Igår somnade hon vid 23. Eftersom Bengt fick sovmorgon igår skulle han vara snäll och ta Alva idag. Kunde jag somna om?

Näääää.

Det sitter någon sjuk gen i mig som gör att jag inte kan sova när Alva är vaken, hur trött jag än är. Jag har förundrats över denna tidigare. Det är som jag tar mig från djupsömn till klarvakenhet och vice versa på nolltid. Helt sjukt. Och fantastiskt onödigt, för sova behöver man ju, och när man har en snäll sambo som försöker avlasta just för att man ska få sova vore det alldeles utmärkt om man kunde göra just det.

Nåja, det är väl inte helt fel att gå upp klockan åtta en söndagmorgon. Jag får väl krascha i eftermiddag när Alva sover istället, för då kan jag visst somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar