tisdag 15 mars 2011

Alva röjer loss på öppna


Emma:

Igår var vi på sångstund på öppna förskolan i Norrliden. Vi hör egentligen till den ute i Oxhagen, men igår följde vi med M&M och röjde loss i förortsdjungeln. Jag har varit lite tveksam till dessa sångstunder så tidigt, eftersom jag tänkt att Alva var för ung för att ha behållning av det.

Alla bebisar var runt åtta månader och mammorna gick och satte sina barn på en matta, och där satt dem och vevade, drog varandra i håret, tränade på att stå och kröp runt med sina egna stilar. Alva satt i mitt knä och begrundade vansinnet. Och när sångstunden körde i gång ville Alva stå! Hon stod där och lyssnade och tittade och vevade. Det kan jag säga, att det gör hon bara när hon är på riktigt bra humör! Efter en timma blev det lite mycket och Alva blev lite mammig, men efter en gosstund kunde hon slappna av igen och leka lite med leksakerna, titta på de andra barnen och mysa lite.

Så det blir fler gånger! Vi ska gå och hälsa på mormor någon gång på hennes jobb också (förskola). Det ligger typ tvåhundra meter härifrån, så det är ingen jätteinsats precis.

I söndags fick Alva gröt som smakis för första gången. Alva tyckte det var fantastiskt gott och verkade kunna äta hur mycket som helst, så jag fick stoppa henne för att hon inte får ont i magen. Nästa vecka ska vi testa morötter, tänkte jag. Hon gillar ju att käka upp hennes gosekanins morot, så det kanske funkar med äkta vara också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar