fredag 25 mars 2011

Friday I'm in love

Emma:

Vissa dagar är bara helt enkelt ämnade för ett gott humör. Idag är en sådan dag inte mycket skulle kunna grusa mitt humör. Till att börja med är det fredag, för min del veckans bästa dag, även om nu På Spåret är slut för säsongen. Solen skiner är och det är alldeles våraktigt ute. Det är våffeldagen - jag älskar våfflor! Det är löning. Vi har storhandlat och lägenheten är städad. Allt är bara helt enkelt fantastiskt...

Och:- TILL SIST NAPPADE HON!!!

När Alvis var ett par månader kämpade verkligen Bengt och jag för att få Alva att ta nappen, men hon totalvägrade och skrek ordlösa okvädesord åt oss så fort vi försökte. Vi gav upp. Men som jag tidigare nämnt: när man har med barn att göra lönar det sig att vara envis. När vi var och handlade idag köpte vi två nappar till Alva som jag kokade så fort vi kom hem. Så när Alva blev trött lade jag henne i hennes säng och pluggade in nappen i munnen. Alva sög på nappen, slöt ögonen och SOMNADE!! Inte en protest, inte ett knyst, inte ett ordlöst okvädesord kom över hennes läppar.

Visste ni förresten att det är panchis(pensionärs)timmen vid elva på Maxi? Jag hamnade i ett smärre chocktillstånd när jag såg dem små gråhåriga tanterna flockas som gamar kring lösgodiset. De rusade runt med godispåsen och spaden i ena näven samt en kundvagn som de inte kan släppa för då trillar de i andra näven. Det var nog ett tjugotal tanter som stod där och slogs om de sista godisbitarna samtidigt som ett butiksbiträde stod och fyllde på med nytt godis åt dem. De var alldeles galna! Det fattades bara att det skulle bli slagsmål om sista spaden eller nåt. Mitt bland alla galna tanter tultade det runt små fjortisar (tonåringar) som fått nys om att godiset bara kostade 25:-/kg och köpte upp sina surt förvärvade pengar (barn-/studiebidraget). Jag var helt fascinerad. Fick tag på en spade, en godispåse och stejchdajvade in i panchishögen.. Som tur var är ju jag duktig nu för tiden och köper bara fyra sorters godis med fem bitar av varje sort. Räcker som gott till mig både fredags- och lördagskvällen - för lite får man unna sig även när man försöker gå ner i vikt!!

Jag önskar er en riktigt trevlig helg därute i världen (och Tuss - jag är inte ett dugg avis på att våren har kommit till er...)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar