onsdag 24 november 2010

Tiden den bara rinner iväg...


Emma:

Igår fyllde Alva fyra veckor. På fredag fyller hon en månad. Igår var familjen Skoog och hälsade på. Alva fick en stoooor body i storlek 62. Jag fick lite panik när jag insåg att den bodyn skulle passa Alva om cirka två månader. Hon kommer vara stora tjejen om bara två månader... Lilla Melvin hade växt och blivit stora pojken, han studsade, pratade och käkade riktig mat. Vi räknade efter och insåg att det var tre månader (!) sen vi träffades sist. Helt sjukt vad tiden går fort. Förhoppningsvis dröjer det inte tre månader till nästa gång vi ser dem.

Inatt föll Alvas första snö. Tänk vad roligt det ska bli när man får åka ut till pulkabacken och röja loss! Undrar när hon blir stor nog för att uppskatta det...

Min amningshjärna blir jag inte riktigt klok på... Även om den tillsammans med en gravidhjärna vann TP sist är den inte riktigt med. I måndags bjöd vi Calle och Bella på smörgåsar och Bella undrade om brödet var hembakat. Jag hånade henne och sa att jag bakat på ett recept som heter Icas Vetekakor. Tills jag insåg att hon menade det andra brödet, det som jag faktiskt hade bakat. Tur att man är vaken. Dessutom är en amningshjärna alldeles fantastiskt livsfarlig ur brandsynpunkt. Härom dagen drog jag igång plattorna på spisen för att laga mat, men började plocka och städa istället och glömde alldeles bort att jag hade spisen på... Inte helt okej...


1 kommentar:

  1. Ja tiden går verkligen jätte fort. Själv funderar jag på vad jag egentligen gjorde innan jag fick barn.. Tack för pingen :) det uppskattar jag och även kommentarerna.

    SvaraRadera