torsdag 11 november 2010

BVC-kontroll


Emma:

Nu är vi hemkomna från ännu en kontroll på BVC. Alva växer och går långsamt upp i vikt. Nu är hon 52 cm lång och väger 3850 g - 55 gram ifrån sin födelsevikt! Nej, mamma är inte helt nöjd, jag hade önskat att hon var uppe i sin födelsevikt idag, men jag antar att man inte kan få allt. Jag vet att jag borde vara nöjd, hon både växer och går upp i vikt, men jag kan fortfarande inte slappna av riktigt. Jag måste fortfarande väcka henne på natten för att hon ska äta när hon bör och det är stört omöjligt att hålla henne vaken för amning mer än tio minuter. Sen blir det blöjbyte så hon vaknar till lite, sen kan jag amma henne i tio minuter till. Alva vill uppenbarligen sova mer än 3-4 timmar, jag vill och Bengt vill sova, men ingen av oss får...

Vi fick veta att utslagen i ansiktet inte var någon livsfarlig sjukdom, utan hormonutslag. Hon trodde att håret på öronen skulle försvinna så småningom (ja, vår fina lilla tjej har hår på öronen, långt brunt hår från toppen på örat ner till örsnibben). Vi fick också veta att varken jag eller Bengt har alkohoholproblem (no shit?)...

För övrigt tror jag att Alva kommer få kolik så småningom. Jag tycker hon visar tendenser till det.

1 kommentar:

  1. Vi fick göra exakt samma sak. Var ju lagom roligt när alla var trötta! Men stå ut. Snart är den här tiden förbi.

    SvaraRadera