torsdag 18 november 2010

Sådan mor, sådan dotter...


Bengt:

Idag är min första VAB-dag. Yiiipppiiieee!!! Eller inte...
Emma har åkt på mjölkstockning med medföljande 40gradiga feber. Just idag som vi hade tid hos ortopeden med Alva.
Det blev pappa-Bengt som fick åka själv utan mamma-Emma. Det var lite läskigt faktiskt... Ortopeden var helt fantastiskt bra. Innan jag visste ordet av så hade han klätt av Alva, fått av blöjan och börjat göra rent henne. Jag fattade ingenting. Sen undersökte han henne i ca 2min, och sen var det klart och vi åkte hem.

Emma har legat och yrat hela natten och jag tror inte att hon har fått så väldans bra sömn inatt. Det gynnar ju inte direkt hennes feber.
Nu är det ju även så att imorgon så kommer Alvas fastrar, farmor och farfar. Och det blir ju inte så roligt om Emma är sjuk. Men vi får göra det bästa av situationen.

Alva har börjat kräkas, precis som hennes mamma har gjort i 9månader.
Inga dåliga kaskader heller...
Och det kanske märkligaste utav allt, är att jag tycker det är mysigt och sött.
Man blir knäpp.

2 kommentarer:

  1. Roligt att följa er. Inte så många pappor som bloggar så det är extra kul att läsa om vad du Bengt skriver. Gå gärna in och läs papparollen i min blogg.

    SvaraRadera
  2. Hej Emma, Bengt och fina Alva! Ja det är verkligen jättekul att ni båda skriver! Riktigt kul att läsa eran blogg och se era fina foton!
    Hälsningar från France! ;)

    SvaraRadera