måndag 29 november 2010

Behov



Bengt:

Alla har vi olika behov.
Vissa röker, snusar eller dricker.
Sen har vi de där andra behoven som vi inte riktigt kan specificera.
Behovet av närhet, kärlek, eftertänksamhet, m.m., m.m.
Mina behov har förändrats drastiskt det senaste året, och det känns lite konstigt.
Ett behov som jag haft, som kan vara lite svårt att förstå, är att spela tv-spel. Det har varit mitt sätt att slappna av. När jag kommit hem från jobbet efter en taskig dag, så har jag satt mig en halvtimme-timme framför tv-spelet och bara kopplat bort hela världen.
Min underbara dotter gav mig det nya Call of Duty-spelet i farsdagspresent. Jag har dock inte hunnit spela det så mycket. Mitt spelbehov verkar ha bytts ut mot Alvabehov. Jag tycker att jag har alldeles för lite tid med Alva. Jag bara jobbar och jobbar...
Saknaden och längtan är brutal när man inte är nära henne.

Här om dagen så blev suget av att spela så stort att jag ändå drog igång mitt kära xbox.
Inget ljud...
Det fungerar för övrigt som det ska, men utan ljud. Jag har ändrat inställningar och fixat och donat, men utan resultat.
Givetvis blev suget av att spela ännu större när jag inte kan, och inte faen kan man spela utan ljud. Det är ju som att se på film utan bild...

Jag har som ni hör kanske världens största I-lands problem.
Emma har helt andra behov.
Ibland kan det vara svårt att lägga alla sina gamla behov och rutiner åt sidan och faktiskt inse att man nu är småbarnsfar, med allt vad det innebär.

Men en sak är säkert.
Jag skulle aldrig välja bort mitt barn mot något annat.

2 kommentarer:

  1. COOOLT! lirar också cod black ops dock på ps3 och det är perfekt avslappning. för att inte störa när Teodor och Sofia sover så har jag dragit en lång sladd från tvn till ett par lurar. Kan tänka mig att det är svårt att spela utan ljud. Speciellt om du lirar online.

    SvaraRadera
  2. Bengan, det där känner jag igen, min kille spelar inte tv-spel, men han har sitt sätt att varva ned. Han sätter sig och kollar youtube när han kommer hem efter jobbet för att varva ned och samla tankarna tror jag. Jag vill gärna ha kontroll och plockar och ordnar i lägenheten. När det är fint och ordning så kan jag slappna av. :)

    SvaraRadera