måndag 15 november 2010

Idag har jag slarvat bort Alva två gånger


Emma:

Jag är trött idag. Så pass trött att jag slarvar bort min dotter. Fördelen nu när hon är så liten är ju att hon ligger kvar där man la henne senast. Men för min del kommer jag inte riktigt ihåg. När jag sprang på toaletten satte jag henne på fotpallen i sovrummet, men när jag kom tillbaka fick jag ett par sekunders panik "HON ÄR BORTA!! HON HAR TRILLAT!! NÅGON HAR STULIT HENNE!!" innan jag insåg att jag inte alls ställt mjukliften i sängen, utan på fotpallen. Lite senare under dagen, när det var dags att byta på henne så lägger jag henne i spjälsängen för att jag var tvungen att fylla på med varmvatten. När jag kommer tillbaka uppstår samma panik som tidigare när jag inser att hon inte alls ligger på skötbordet, där jag fick för mig att jag lagt henne (varför jag nu fick för mig det då jag inte lämnar min barn ensam på skötbordet) - innan jag inser att hon ligger där hon ska, i spjälsängen.

Är jag en dålig mamma som slarvar bort mitt barn??

2 kommentarer:

  1. Nej det är du inte :) Jag tror att man automatiskt lägger barnet på ett säkert ställe, precis som du gör. Om man "slarvar bort" barnet då gör det ju inte lika mycket haha.

    Jag läste förresten din förlossningsberättelse i minbebis-forumet. Jättefint och bra skrivet. Skulle du kunna tänka dig ett till barn? Det är ju inte direkt en dans på rosor själva födandet.. :P

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo, trots min jobbiga graviditet och min rädsla och panik vid kejsarsnittet kommer det nog bli minst en till. Nästa gång hoppas jag på att få föda vaginalt och jag tror nog jag ska försöka klara mig utan ryggbedövning...

    Du då? Du som hade en så tuff förlossning, kan du tänka dig fler barn?

    SvaraRadera