måndag 22 november 2010

Superhelg!!

Alva på fårskinnsfällen hon fått av farmor och farfar
Emma:

Nu har Alva äntligen fått träffa sin farmor, farfar, båda fastrar, båda morbröder och kusinen Elliot - allt på en helg!

Vi fick långväga besök från Karlstad, Bengts föräldrar och båda systrar och Alva fick så mycket presenter att vi nästan drunknar i dem! (Bortskämda unge!) Nu är det massor vi kan stryka från vår önskelista - och det har inte ens varit julafton än. Jag lägger in en uppdaterad önskelista lite senare!

Alva har inte bara blivit bortskämd med presenter - hon har fått uppmärksamhet som inte är av denna värld. Hundratals pussar och kramar, alltid en famn att vila i och alltid någon som frivilligt och omsorgsfullt bytt blöjan. Det har varit en fantastiskt trevlig helg, även om tiden försvann iväg och vi knappt hann med något annat än att avverka de vanliga målen mat. Alva fick dock en premiärtur på stan och jag köpte hennes första strumpbyxor som hon ska ha till sin nya klänning på julafton!

På söndagen fick Alva träffa både morbror Fredrik och morbror Calle, samt kusin Elliot. Elliot den lilla söta ängeln höll sin kusin i famnen jättelänge. Han tyckte att hon var mycket sötare i verkligheten än på kort. När han lämnat ifrån sig Alva satt han kvar ett tag och så sa han lite blygt till mig: "Jag måste säga att jag tycker det var en fin unge du födde fram...". Gullunge! Det var så roligt, när Elliot fick Alva i sin famn blev det som värsta presspådraget, tusen kameror åkte fram och det blixtrade från alla håll. Alla ville ha kort på de två enda kusinerna i familjen Millerfelt!

Idag tar vi igen oss lite och samlar ny energi. Idag ska Alva bada och gå en liten promenad - större ambitioner än så har vi inte...

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren i papparollen. Och jag håller med dig till fullo. Ni blir nog 2 fantastiska föräldrar.

    Jag minns hur hektiskt det kunde vara i början där med alla besökare. Men roligt är det.

    SvaraRadera
  2. Tack Tomas! Det finns ju inget roligare än när man stolt kan visa upp sin bebis för världen och slörpa i sig kommentarerna om hur fin hon är! :D

    SvaraRadera